Saturday, December 23, 2006


BADAWI - THE BLIND,THE MUTE AND THE DEAF.

Pemimpin yang buta,bisu dan pekak adalah rujukan yang paling tepat untuk dirujukkan kepada imam besar hadhari @ firaun hadhari ini iaitu Abdullah Badawi.

1. BUTA - kerana ia buta terhadap realiti sekelilingnya dimana majoriti rakyat dari segenap lapisan sudah hilang kepercayaan,memandang rendah bahkan malu mempunyai perdana menteri seperti beliau. Rakyat Malaysia sudah menjadi rendah diri,hilang keyakinan dan bangga diri lantaran tingkah laku jelek Badawi ini sebagai PM. Cukup banyak tingkah laku jelek Badawi ini disaksikan oleh rakyat dengan yg terbaru adalah kata-kata penafiannya terhadap pembelian bot mewah di Turkey sebagai “LAPORAN BOHONG DAN MENGARUT SAMASEKALI” beserta dengan muka masam yang mencuka langsung tidak mencermin ciri-ciri pemimpin yang berkeliber dan berjiwa besar.Bukan penafian yang rakyat kesalkan tetapi kata-kata penafian bodoh yang yang terlontar dari mulut dan body language beliau yang memualkan dan memalukan rakyat.

2. BISU – Sikap membisu imam besar hadhari terhadap segala kritikan-kritikan yang membina terhadap dasar pentadbirannya yang merangkumi ekonomi,politik dan dasar luar negara yang pada pandangan mereka-mereka yang pakar adalah merugikan dan meranapkan bahkan ketahap menjual maruah negara tetapi disambut oleh Badawi ini dengan sikap membisu dan membatu dan amat berbangga pula dipanggil sebagai elegence silent yang mana pada hakikatnya adalah sikap hipokrit yang meloyakan.Tapi sikap membisu yang hipokrit ini akhirnya terburai apabila ia mengucapkan kata-kata “ JANGAN MENGUJI KESABARAN SAYA” “SAYA ADALAH PERDANA MENTERI”dan akhirnya terlontarlah perkataan yang terkeluar dari lubuk hatinya yang bersih itu dengan merujuk Mahathir PM Malaysia yang paling cemerlang dan berjaya dan paling dekat dihati rakyat itu sebagai sebagai “IBLIS” dan “ORANG TUA YG TELAH MENABURKAN PASIR KEDALAM PERIUK NASI MENANTUNYA KHAIRY”. Sikap membisunya yang terkini adalah tentang penyiaran gambar meraba seorang tetamu (Michele Teoh?) dalam satu majlis monsoon cup.

3. PEKAK – Pekak badak yang diamalkan oleh Badawi dalam menangani segala macam rintihan dan masalah rakyat jelata telah menyebabkan malapetaka bertimpa kepada kehidupan rakyat marhain.Bermula dengan kenaikan mendadak harga petrol 30 sen (paling tinggi dlm sejarah) dan dinaikkan pula ditengah-tengah malam buta telah menyebabkan inflasi yang melampau ditambah pula dengan ketiadaan pendapatan tambahan atau kenaikan gaji disebabkan oleh kebekuan dan merudumnya aktiviti- aktiviti ekonomi hasil dari dasar ekonomi yang cemerlang,gemilang dan terbilang oleh Badawi dan penasihat-penasihat pintar dari kaum keluarganya.Terbaru adalah kenaikan tol sehingga 60% telah menyebabkan warga KL tercekik. Pekak badak Badawi mencapai ketahap maksimun apabila ia mengambil sikap berdegil terhadap pandangan dan kritikan terhadap idea bodoh dan menjahanamkan negara dan bangsa melayu iaitu penggabungan NST dan Utusan Melayu dan lain-lain idea penggabungan yg merugikan seperti penggabungan syarikat-syarikat perladangan yg dibantah oleh PNB.

Apakah motif Badawi utk bersikap buta,bisu dan pekak terhadap segala kritikan dan rintihan rakyat Malaysia..Jelas Badawi ada agenda tersendiri dan memegang kata-kata pepatah melayu lama ‘ALANG-ALANG MENYELUK PEKASAM BIAR SAMPAI KEPANGKAL LENGAN”.

to be continued





 

0 Comments:

Post a Comment

<< Home