Friday, January 26, 2007

ANWAR KHAIRY – THE MENTOR & THE APPERANTICE





Politik di Malaysia adalah satu seni dan satu lubuk rezeki dimana melayu adalah yang terbaik didalamnya. Kehebatan melayu dalam pencak politik boleh mengalahkan politik yahudi di dunia arab begitulah perbandingannya. Malang sekali bakat politik melayu ini lebih banyak menjurus kearah menjahanamkan bangsa sendiri kerana dunia politik melayu lebih banyak didominasi oleh mereka-mereka yang munafik, rakus,gelojoh,tidak sabar,tamak dan haloba. Mangsa kepada individu-individu yang bernafsu besar ini hanyalah rakyat marhaen kerana kebanyakan dari mereka adalah dari golongan Melayu Mudah Lupa.

Dua individu politik rakus yang sedang rancak bersendiwara sekarang adalah ANWAR IBRAHIM DAN KHAIRY JAMALUDDIN. Dua individu ini sebenarnya sedang merangka “grand design“ untuk mengambil alih pucuk pimpinan dari Abdullah Ahmad Badawi the sleeping pm. Gabungan Anwar-Khairy adalah umpama seekor mentor dan seekor perantis, keakraban kedua-duanya bukan menjadi satu rahsia lagi kepada umum. Disebalik lakonan kata-mengata realitinya keakraban mereka adalah umpama aur dengan tebing. Kedua-dua makhluk ini amat licik dan amat petah berbicara kerana keduanya mempunyai persamaan yang nyata iaitu memiliki lidah yang bercabang.

Jika penagih dadah ada yang tergolong dalam katogeri penagih tegar maka Anwar Ibrahim adalah simunafik dalam katogeri MUNAFIK TEGAR. Tiada harapan lagi untuk menyelamatkan Anwar agar ia kembali kepangkal jalan kerana ia telah memilih langkah membujur lalu melintang patah. Walaupun seorang oportunis Anwar sedar ia telah kekurangan kudrat lantaran itu ia mencari regu untuk menghilangkan buntu. 
 
Regu terbaik dan kembar seiras bagi Anwar dari segi cita-cita dan kerakusan adalah Khairy.Ia merupakan calon terbaik untuk ditumpahkan segala ilmu hitam,jampi serapah dan segala mentera demi mengejar dan mencapai cita-cita nombor wahid Anwar iaitu menjadi PERDANA MENTERI.

Abdullah Badawi yang dianugerahkan jawatan Perdana Menteri oleh Dr.Mahathir adalah umpama seekor monyet mendapat bunga menjadikan ia terlopong dan ternganga.Tetapi semua itu hanya sementara kerana badawi mula sedar bahawa ia menduduki puncak kuasa dan boleh menjadi raja. Disebalik imej mr clean Abdullah sebenarnya seorang pendendam dan Mahathir adalah salah seorang yang didalam senarainya.

Watak sebenar Badawi yang sombong dan ego tidak dapat disembunyikan lagi apabila ia bercita-cita memusnahkan segala legasi pencapaian Mahathir, maka mulalah beliau menyelongkar segala kotak-kotak peninggalan Mahathir dan akhirnya ia terjumpa satu kotak yang terkunci rapat. Sangkanya itulah kotak yang menyimpan segala rahsia tanpa disangka itu adalah kotak PENDORA yang didalamnya disumbat segala makhluk jahat oleh Mahathir agar tidak mengancam keselamatan negara dan diamanahkan keatas Abdullah agar tidak membukanya. Tetapi sayang Abdullah telah membukanya maka menjelmalah dari kotak pendora itu wajah-wajah yang menggerunkan menyerupai Anwar Ibrahim dan Khairy Jamaluddin dan bermulalah episod DAJAL dalam mencorak arus dan arah pentadbiran negara.

P/s: Grand design terkini Dajal Anwar & khairy adalah menyingkirkan Najib utuk laluan mudah ketangga Perdana Menteri.













 

2 Comments:

Blogger Mr. Right said...

Khairy and Anwar berpadu tenaga? Wah.. macam filem hindustan je...

2:06 AM  
Anonymous Anonymous said...

ada 3 kemungkinan sahaja Anwar dan KJ nie...

1) KJ dan Anwar memang ada plan utk jd PM dan TPM

2) Anwar menggunakan KJ sbg batu loncatan.

3) Anwar dan KJ tidak pernah ada hubungan dlm plan politik masing2...


mana satu yg betul kita tak pasti....yg pasti selagi UMNO tak berubah maka rakyat akan mengubahnya...

11:04 PM  

Post a Comment

<< Home